Вегетаријанците имаат поздраво срце

Авторите на студиите заклучиле дека вегетаријанците во просек имаат понизок крвен притисок од особата која вклучува месо во исхраната, понизок индекс на телесна маса како и понизок внес на заситени и транс масни киселини, влакна и натриум (сол).

Некои експерти сметаат дека вегетаријанскиот начин на исхрана има позитивен ефект на ниво на крвен притисок, но до сега нема едногласен заклучок.

Да би го испитале дали вегетаријанската исхрана допринесува за здравјето на срцето, јапонските научници спровеле мета-анализа на 39 студии кои учествувале вкупно 21.600 испитаници. Авторите на студиите заклучиле дека вегетаријанците во просек имаат понизок крвен притисок од особите кои имаат месо во исхраната, понизок индекс на телесна маса како и понизок внес на натриум (сол).

Сите наведени компоненти се поврзуваат со снижениот ризик од кардиоваскуларни болести. Научниците нагласуваат дека е потребно да се испита поврзаноста помеѓу поедини нутриенти во исхраната со крвниот притисок, но сметаат дека со овие истражувања докажано е дека вегетаријанската исхрана може да допринесе за здравјето на срцето.

Инаку, вегетаријанската исхрана може да се дефинира како претежен внес на намирници од растително потекло во комбинација со млеко и млечни производи и риба, додека месото најчесто во потполност се исклучува од менито. Од друга страна, студија објавена во магазинот Journal of Agricultural and Food Chemistry се занимавала со анализа на 100 научни студии кои ги испитувале ризиците од дефицитот на витаминот В12. Авторите на студиите издвојуваат дека човечкиот организам не е во можност да искористи В12 во облик кој е присутен во растенијата. Кај постарите особи чести се болестите на гастроинтестиналниот систем, при кои не доаѓа до нормална апсорпција на витаминот В12 во храната, поради тоа кај вегетаријанците, веганите и постари особи може да дојде до дефицит на витаминот В12.

Намирниците како јајца, млеко и риба богати се со витамин В12 па е клучно да се одберат намирници кои содржат биорасположив изглед на тој витамин кој се апсорбира во потребни количини во организмот. Авторите на студиите им препорачуваат на вегетаријанците и веганите поголем внес на ферментирани производи и печурки, а на постарите внес на обогатени производи односно риба и морски плодови, да би ја задоволиле препорачаната дневна доза на внесување на витаминот В12.

Facebook Comments
Мама365.мк ги задржува сите авторски права. Оваа содржина НЕ смее да се копира, размножува или на било кој друг начин да се дистрибуира без писмено одобрение од мама365.мк. Превземањето може да се врши ЕДИНСТВЕНО со наведување на мама365.мк како извор на содржината, со линк до соодветната содржина поставена на изворната страна www.mama365.mk